Camilla och Emil från Tyresö: nya ansikten utåt för OKQ8

I ett helt nytt reklamkoncept väljer OKQ8 Scandinavia att lyfta fram sina anställda som ansikten utåt. Reklamen frontas bland annat av Camilla Grönstrand och Emil Svenda från OKQ8 i Tyresö.

Av Robert Skölin
Publicerat 2017-12-13

Reklamkonceptet "Välkommen vidare" beskrivs av OKQ8 Scandinavia som en av bolagets största kommunikativa satsningar hittills.

Framför kameran återfinns två stycken på stationen i Tyresö, Camilla Grönstrand och Emil Svenda.

Emil som är säljchef på stationen nämner att han verkligen gillar att göra det lilla extra för att få kunder nöjda.

– Ibland brukar vi klä ut oss på stationerna, exempelvis under Halloween. Det tycker jag är kul, då blir kunderna extra glada. En kund frågade om våra häxor kunde komma till dagiset och visa upp oss. Vi gick faktiskt dit – det var mycket uppskattat bland barnen.

Peter Tiberg, marknadschef på OKQ8 Scandinavia, berättar om idén till reklamen.

– Vår personal utgör kärnan av OKQ8 Scandinavia. I vart och varenda av alla de miljontals kundmöten de ställs inför varje år går de in med hjärta och själ för att göra mötet till en positiv upplevelse. Idén till kampanjen "Välkommen vidare" föddes helt enkelt ur viljan att visa upp deras vardag ute på stationerna – helt oregisserat, säger han.

Reklamkonceptet rullas ut i hela Sverige under december månad i form av en serie reklamfilmer på både tv, digitala medier och biografer.

Se reklamfilmen med Camilla och Emil!



Publicerat 2017-12-13
Uppdaterat 2017-12-13

FOTO: OKQ8



Inga artiklar hittades
11 besöker oss just nu